Podcast med tidligere deltagere i Løvens hule
Lyt og abonner til podcasten i Itunes
Deltagere fra sæson 4 af Løvens Hule
Episode 12 – Watery
Vi slutter sæsonen af med en unik historie. Denne episode er nemlig med Daniel fra Watery. Daniel er i sig selv unik, da han er den yngste mandlige deltager i løvens hule, der har fået en investering. Han var nemlig kun 19 år, da han var med i fjerde sæson.
Men der er også noget andet, der gør hans historie unik. Vi så på TV, at Jesper Buch og Christian Stadil hver investerede 250.000 kr. for 8% af Watery. Men den aftale faldt faktisk til jorden efter programmet blev vist. Det betyder også, at Daniel og Watery er en af de eneste Løvens Hule cases, der er blevet vist på TV, selvom det ikke endte med en investering alligevel.
Hvordan det kan hænge sammen, vil du blive klogere på i denne episode. Derudover vil du også blive klogere på, hvordan det går for Watery i dag, og hvad Daniel gjorde efter aftalen med Buch og Stadil faldt til jorden.
PS: I episoden nævner Daniel, at han besvarede 100 spørgsmål om sin virksomhed, som en del af sin forberedelse til Løvens Hule. Du kan finde spørgsmålene her: https://atturde.dk/saadan-fik-statum-succes-i-loevens-hule/
Episode 11 – Myselfie
Myselfie lukkede 4 sæson af Løvens Hule af med stil, da de fik fuld plade med en investering fra alle fem løver. Løverne investerede hver 200.000 kr. for 5% af Myselfie. Altså 1.000.000 kr. for 25% af virksomheden.
Jeg snakker med Thomas, der er founder af Myselfie. Vi snakker blandt andet om, hvordan Myselfie blev opfundet ret tilfældigt. Hvordan de tidligere havde forsøgt sig i et mini Løvens Hule format og dengang fejlede gevaldigt. Derfor var de i tvivl om, de turde at deltage i det rigtige program. Sidst, så kan du selvfølglig høre, hvordan det er gået for dem efter kameraet blev slukket.
Episode 10 – MyMonii
Denne episode er lidt anderledes end de tidligere episoder. Normalt snakker jeg kun med virksomheder, der har modtaget en investering i Løvens Hule, men denne gang taler jeg med en case, som faktisk blev afvist på at have en for høj værdiansættelse.
Der er tale om virksomheden MyMonii, der var med i 4 sæson. Her efterspurgte de 1.600.000 kr. for 6% af virksomheden, hvilket gav dem en værdiansættelse på 25 millioner kr.
Modsat andre cases med høje værdiansættelser, så var løverne faktisk interesserede i MyMonii – og Louise der er founder af virksomheden. De kunne dog ikke få forhandlet hende ned i værdiansættelse – primært fordi hun havde bud fra andre investorer, og derfor gav det ikke mening at tage et lavere tilbud.
I denne episode kan du finde ud af, om det var bluff eller om hun faktisk havde andre investorer i baghånden. Derudover kan du hører, om hun har fortrudt, at hun gik ind med en høj valutition og derfor ikke lukkede investering i hulen.
Episode 9 – Dialægt
Dialægt var med i Løvens Hule i sæson 4, hvor de forhandlede sig til 1.200.000 kr. fra Jesper Buch og Jan Lehrmann for 20% af virksomheden.
Virksomheden blev stiftet af Nikolaj og Andreas, da de studerede astrofysik på Aarhus Universitet.
Jeg snakker blandt andet med Nikolaj om, hvordan de var blevet trætte af stjerner og sorte huller, og ville derfor lave et lille hobby projekt, som kunne lære dem om iværksætteri. De tænkte, at det nemmeste måtte være at lave noget med plakater, og sådan kom Dialægt til verdenen.
Måske havde de ret i, at det var en nem branche, eller også her de været de rigtige dygtige (jeg tror mest på det sidste), for i dag er virksomheden en millionforretning og ikke et hobbyprojekt.
Episode 8 – AN IVY
I denne episode kan du glæde dig til at blive klogere på slipse-virksomheden AN IVY, der var med i 4 sæson af Løvens Hule, hvor de pitchede sig til 500.000 kr. fra Jesper Buch for 25% af virksomheden.
I episoden snakker jeg med Nikolaj om, hvorfor de begyndte at sælge slips i en tid hvor moden var, og er, meget casual. Derudover snakker vi om, hvorfor de har udvidet deres produktportefølje til blandt andet skjorter samt hvad Nicolaj tænker om den voksende konkurrence, der er indenfor skjorte. Alene i Løvens Hule har vi set virksomhederne: Barons, Labfresh og Shaping New Tomorrow. Så er der overhovedet plads til flere skjorte brands?
Episode 7 – L’AMOURBOX
I denne episode taler jeg med Kristoffer Hjerrild, der er founder af L’MOURBOX, som er et abonnementskoncept, hvor du modtager en kasse med romantiske overraskelser 6 gange om året.
Kristoffer deltog i 4 sæson af Løvens hule, hvor han landede en investering på 1.200.000 kr. fra Mia Wagner og Jan Lehrmann for 25% af hans virksomhed.
Jeg taler blandt andet med Kristoffer om, hvordan han blev castet til programmet som et potentielt sjovt indslag, men endte med at få stor opmærksomhed fra løverne. Derudover kan du blive klogere på, hvad han fik ud af at deltage.
Se hans deltagelse i Løvens Hule sæson 4 her: https://www.dr.dk/drtv/se/loevens-hule_83175
Deltagere fra sæson 3 af Løvens Hule
Episode 6 – Statum
Ananas-i-egen-juice-alarm:
I dette afsnit taler jeg med min medstifter Nicolas Jørgensen omkring vores egen virksomhed – Statum. Vi var nemlig med i tredje sæson af Løvens Hule, hvor vi fik overbevist Tommy Ahlers og Birgit Aaby om, at de tilsammen skulle investere 1.000.000 kr. i vores virksomhed.
På daværende tidspunkt var Statum en rekrutteringsplatform. Det ændrede sig dog lidt sidenhen, hvilket du også vil høre mere om i afsnittet.
Selvom det er lidt ananas i egen juice at interviewe sin medstifter omkring vores egen virksomhed, så kan jeg garantere dig for, at indholdet ikke bliver mindre interessant af den grund. Du vil blandt andet høre om, hvordan vi forberedte os til Løvens Hule. Hvordan vi brændte 2.000.000 kr. af og næsten gik konkurs, samt hvordan vi fik vendt det hele rundt i 11. time.
Episode 5 – Shaping New Tomorrow
Shaping New Tomorrow (SNT) er kort sagt et dansk tøjmærke, som gerne vil gøre op med forestillingen om, at pæne bukser ikke er behagelige at have på. De deltog i tredje sæson af Løvens Hule, hvor de modtog en investering på 500.000 kr.
I dette afsnit taler jeg med Christoffer Bak, som er medstifter og den kreative hjerne i SNT. Han fortæller blandt andet om, hvordan de næsten kom for sent til optagelsen af Løvens Hule, hvordan de knækkede koden til deres salg, samt hvordan deres omsætningstal ser ud i dag (spoiler: de er imponerende).
Deltagere fra sæson 2 af Løvens Hule
Epsiode 4 – ISTID
I dette afsnit kan du møde Nina, som er medstifter af Istid. Nina og hendes partner Anniken var med i anden sæson af Løvens hule, hvor de fik en investering på 450.000 kr.
Jeg taler blandt andet med Nina om, hvordan det lykkedes dem at starte virksomheden på en ret alternativ måde. Derudover kommer vi ind på, hvordan de ganske impulsivt tilmeldte sig Løvens hule, og, ikke mindst, taler vi om, hvordan de planlægger at overtage Skandinavien ved at gentænke måden at drive isbutik på.
Episode 3 – Freemi
Tidligere Ta’ Det, nu Freemi, er en dele-økonomisk app, hvor du kan give væk eller finde gratis ting. Siden deres deltagelse i anden sæson af Løvens Hule, har deres app fået over 70.000 brugere, og der er givet flere tusinde ting væk. Men hvordan skaber man en forretning på at have en app, hvor alt er gratis?
Jeg taler blandt andet med Rasmus om deres begrundelse for at deltage i Løvens Hule, hvad de har fået ud af det, og hvordan de har tænkt sig at tjene penge på deres app.
Deltagere fra sæson 1 af Løvens Hule
Episode 2 – Washa
Washa var med i første sæson af Løvens hule, hvor de fik en investering på 1.500.000 kr.
I dette afsnit taler jeg med Karim, der er direktør og stifter af Washa. Vi kommer blandt andet ind på, hvordan strategiske partnerskaber har banet vejen for deres vækst, og hvordan de bruger PR som et vigtigt redskab i deres markedsføring.
Episode 1 – REC Watches
I første afsnit taler jeg med Jonathan, der er direktør og stiftere af REC Watches. De var med i første sæson af Løvens hule, hvor de fik en investering på 900.000 kr. Jeg taler med ham omkring tiden efter Løvens hule, samt hvad deres fremtid byder på.
God fornøjelse!
Lyt og abonner til podcasten i Itunes
Mere inspiration
Er du interesseret i, hvordan du rekrutterer sælgere? Så læs mere om det her!
Derudover har vi også skrevet en guide til, hvordan du laver effektiv salgstræning, som fungerer!