Account Manager til Pleo på 3 uger

Fintech firmaet Pleo er nok et af de hotteste danske scale-ups i øjeblikket. De har udviklet et firmakort, som klarer dine udgiftsrapporter og som gør det lettere at håndtere din virksomheds udgifter. I en verden hvor alt rutinepræget arbejde bliver digitaliseret, rammer Pleos løsning ‘spot on’. Af samme grund elsker deres kunder deres produkt, og i maj 2018 lukkede de en investering på over 100 mio. dkk. De holdte en fed sommerfest, men de fleste penge skal dog gå til ansættelse af nye medarbejdere, og det var her, at vi kom ind i billedet.

I Pleo har vi benyttet os af Statum til at hjælpe os med at finde nye stjerner til vores salgsteam. Vi har ansat 3 kandidater gennem Statum, og vi er ellevilde med vores nye kollegaer. Statum har fingeren på pulsen og går højt op i at levere god service.

Ida Støier, DK Sales Manager

Massiv vækst skaber rekrutteringsudfordringer

Over de næste par år forventer Pleo at gå fra 50 til 200 medarbejdere. Dette skaber naturligt nogle udfordringer, når det kommer til rekruttering. Det hjælper ikke på det, at der samtidig er rekordlav arbejdsløshed i Danmark. Det betyder nemlig, at ens nye medarbejdere ofte skal findes hos en anden arbejdsgiver.

Vi vidste, at vi kunne løse den udfordring for dem. Størstedelen af vores partnere står nemlig i nøjagtig samme situation. Ida fra Pleo delte tiltroen til, at vi kunne løse udfordringen, og vi blev derfor hurtigt enige om et partnerskab.

Et hårdt fokus på scale-ups er vores ‘secret sauce’

Vi starter alle nye samarbejder op med en grundig samtale, hvor vi får snakket om den type medarbejder, der ledes efter. Dette var selvfølgelig ikke en undtagelse med Pleo. Ida og vores Match Manager Anne fik gennemgået alle relevante aspekter af både stillingen og virksomhedens DNA. Der tegnede sig hurtigt et billede af en persona, som vi vidste, at vi kunne levere. Grundet vores unikke fokus på scale-up virksomheder, har vi nemlig et stort netværk af kandidater, som matcher på det, en hurtigt voksende virksomhed søger. Der var derfor et rigtig godt fundament for en effektiv rekrutteringsproces

Første kandidat blev leveret efter få timer

Efter mødet gik Anne på jagt i vores platform, hvor hun fandt det første match. Det gjorde, at Ida fik præsenteret den første kandidat, samme dag som vi startede processen op.

De efterfølgende otte dage kontaktede vi flere relevante kandidater på vores platform, samt dem vi har i vores netværk. Det er typisk unge, ambitiøse mennesker, som i forvejen arbejder i et start-up eller scale-up, men som vil prøve kræfter med noget nyt. Vi fandt frem til syv kandidater, som matchede på den persona Pleo søgte. Eftersom de alle syv var nogle vi i forvejen havde kontakt til, blev der sparet værdifuld tid i processen.

Det resulterede i, at det kun tog 3 uger fra processen blev sat i gang til, at Pleo kunne ansætte den første Account Manager igennem os. Deres nye Account Manager kommer til at arbejde på det danske marked, men eftersom han også taler flydende tysk, findes der andre spændende muligheder fremadrettet.

Vi glæder os til at følge hans udvikling, samt fortsætte vores samarbejde med Pleo. De mangler fortsat cirka 150 mennesker, så der er nok at tage fat i!