Opbygning af Blueprint Learnings salgsafdeling
En svær kandidatprofil
Henrik havde brug for en rekrutteringspartner, som kunne finde de rette kandidater, så han kunne koncentrere sig om at udvikle salgsafdelingen. Vi vidste, at kandidater som kunne tale med advokater og revisorer ikke hang på træerne. Derfor blev vi fra start enige om et samarbejde med tæt dialog og ‘feedback loops’ på alle kandidater. Dette skulle sikre, at vi løbende blev klogere på, hvad det helt rigtige match var for Blueprint Learning.
Et tæt samarbejde har været nøglen til succes
Som sagt, som gjort. Vores samarbejde har kørt tæt over det sidste halve år, hvor vi løbende har fundet kandidater. Henrik har været super hurtig til at kalde kandidaterne til samtale, og dermed været med til at sikre en effektiv proces, som kandidaterne har været meget tilfredse med. Den gode dialog har resulteret i, at vi har leveret tre nye Account Managers til deres afdeling, som i dag tæller fire personer. Henrik har ansat en person ad gangen, og derved sørget for god onboarding af alle tre personer. Det har resulteret i en rigtig stærk salgsafdeling.
Hemmeligheden: Netværk
Vores netværk af kandidater er virkelig kommet til sin ret i dette samarbejde. Alle tre kandidater er nemlig nogle, som vi har fundet igennem vores netværk. De er hverken fundet gennem Linkedin eller en anden traditionel kanal. Det har også betydet, at Blueprint Learning har fået nogle medarbejderet, som de ikke ville have fået på anden vis. Af samme grund kører samarbejdet fortsat, og vi glæder os til at være med på deres fortsatte rejse.
Henrik Rye Nielsen, SalgschefStatums digitale rekrutteringsforløb har gjort rekrutteringen nemmere for os, og har sammen med deres åbne og positive dialog gjort det muligt for os at ansætte foreløbigt tre dygtige salgskonsulenter. Vi glæder os til at få flere kompetente kandidater fra Statum og til et fortsat godt samarbejde.