Derfor skal du arbejde i et scale-up (2020)

I august har vi sat fokus på, hvilke karrieremuligheder, der findes i en scale-up virksomhed. Alle hverdage i august udgiver vi en ny video, hvor en medarbejder eller founder vil give dig en masse gode grunde til, at du bør overveje en karriere i en hurtigt voksende virksomhed.

Video 01 af 21 – Frederik Scharffenberg-Kjær fra Statum

Frederik Scharffenberg-Kjær fra Statum forklarer i videoen her, hvad du helt præcist kan forvente af kampagnen.

Video 02 af 21 – Trine Hansen fra Party In A Box

Trine Hansen er founder af virksomheden Party In A Box, der sælger forskellige, ja, party boxes. Hun er tidligere deltager i Løvens Hule sæson 5, hvor hun gik derfra med en investering. Trine mener, at det 80% af tiden er fedt at arbejde i en scale-up. Hør hvorfor her!

Video 03 af 21 – Werner Valeur, serieiværksætter

Serieiværksætteren Werner Valeur (tidligere kendt som Toke Kruse), har stiftet sammenlagt 20 virksomheder, eksempelvis Billy og Paperflow. I denne video sætter han ord på, hvorfor man skal forvente det uventede hver dag.

Video 04 af 21 – Ena Rosaroso fra Eloomi

Ena arbejder hos læringsplatformen Eloomi, som hver dag bliver brugt af over 300.000 mennesker. Ena fortæller, at man skal være villig til at gå den ekstra mil for virksomheden for at arbejde i en scale-up.

Video 05 af 21 – Thomas Bennedsen fra Myselfie

Ligesom Trine fra Party in a Box var Thomas også med i Løvens Hule i sæson 5. Her fik han for første gang i programmets historie alle løver til at investere i hans photobooths. Thomas’ argumenter for at arbejde i et scale-up er blandt andet, at det er nemt at få sine ideer igennem og eksekveret.

Video 06 af 21 – Kristian Simonsen fra Deepdivr (engelsk)

Kristian er CRO hos Deepdivr. Deepdivr er en SoMe marketing analytics platform, der hjælper virksomheder med at analysere og optimere virksomhedens SoMe kampagner. Kristian har arbejdet i et scale-up siden 2011 og han mener ikke, at lige præcis dét arbejde er for alle.

Video 07 af 21 – Cirkeline Ask fra Grandhood

Cirkeline arbejder hos Grandhood, som tilbyder en fleksibel pensionsordning til små og mellemstore virksomheder. En af Cirkelines begrundelser for at arbejde i et scale-up er, at man får udvidet sit netværk. Lyt til hendes andre argumenter her.

Video 08 af 21 – Daniel Bakh fra TwenthyThree

Daniel Bakh er Product Evangelist hos videomarketing platformen TwenthyThree. Ifølge Daniel skal man arbejde i en virksomhed, der kan rumme den udviklingsrejse, som man gerne vil på – det kan et scale-up!

Video 09 af 21 – Denise Warncke Hansen fra Listen to News.

Denise er CTO hos Listen to News, der er en nyhedsapp, der kan give dig et effektivt overblik over dagens nyheder. Denise’s begrundelse for at arbejde i et scale-up er, at man får lov til at have enormt mange forskellige kasketter på. Hør mere specifikt hvilke kasketter, der er tale om herunder.

Video 10 af 21 – Hakon Junge fra Capdesk

Hakon Junge er CCO hos fin-tech virksomheden Capdesk, Capdesk er en platform, der matcher unoterede virksomheder med potentielle aktionærer. Har du nogensinde tænkt på et start-up/scale-up som et fodboldhold? Det kan Hakon Junge gøre dig meget klogere på i videoen herunder.

Video 11 af 21 – Charlotte Novella fra Paperflow

Charlotte er CCO i virksomheden Paperflow. Det er et AI-styret system som automatisk aflæser al relevant data fra bilag og kvitteringer. Ifølge Charlotte er et scale-up ikke det rette sted, hvis man fokuserer på løn. Det er det derimod, hvis man er drevet af udvikling, både personligt og karrieremæssigt.

Video 12 af 21 – Casper Kræfting fra Boon

Casper har erfaring fra flere spændende scale-ups som Trustpilot, Peakon og nu Boon. Det er en platform, der gør det let for kreative personer at streame og uploade videoer. Han sætter ord på, at det at arbejde i et scale-up kræver hårdt arbejde – men belønningen er stor.

Video 13 af 21 – John Hansen fra Learningbank

I denne video møder du John, der er VP of Marketing hos læringsplatformen Learningbank. John mener, at man skal joine en scale-up, fordi det er ensbetydende med en stejl læringskurve og udviklingsrejse, da scale-up virksomheder vækster utrolig hurtigt.

Video 14 af 21 – Bo Møller fra HTML24

Bo Møller er grundlægger og direktør i webbureauet HTML24. HTML24 løser alle digitale udfordringer, en virksomhed kan have og leverer skræddersyede webløsninger. Bo argumenterer for, at man skal joine et scale-up, fordi man får mulighed får at skabe værdi med det samme.

Video 15 af 21 – Jan Høilund Christensen fra Domuspect

Jan er CEO & Co-founder af Domuspect, som er en app, der gør det nemmere for boligudlejere med deres flytteopgørelse. Jan mene, at charmen ved at arbejde i et scale-up er, at alle sejre fejres i stor stil. Hør ham uddybe i videoen herunder.

Video 16 af 21 – Ned Tighe fra Amazon Web Services

Ned Tighe er egentlig fra Canada, men har taget et semester her i Danmark, hvor vi har været så heldige, at han var en del af Team Statum. Ned er nu tilbage i Canada og arbejder i Amazon Web Services, der er en cloudbaseret platform. Amazon kan ikke ligefrem betegnes som et scale-up, men Ned har erfaring fra flere start-up og scale-up virksomheder og sætter i videoen ord på, hvorfor det har været givende for ham.

Video 17 af 21 – Pil Byriel fra Develop Diverse

Pil er Co-founder & CSO af Develop Diverse. Develop Diverse er en software, der automatisk analyserer tekster for stereotyp content som alder, køn og etnicitet. Og ikke nok med det, så kommer den også med forslag til ikke-stereotypt content. Pils begrundelse for at arbejde i et scale-up er blandt andet, at der i et scale-up er hurtige steps fra idegenerering til implementering.

Video 18 af 21 – Morten Krarup Kristensen fra Proper

Morten er Co-founder af den digitale ejendomsadministration Proper. I stedet for at forklare hvorfor man skal arbejde i et scale-up, så vender han spørgsmålet på hovedet og kommer med 3 grunde til, hvorfor man ikke skal arbejde i et scale-up. Forvirret? Det forstår vi godt. Men få overblik over det herunder!

Video 19 af 21 – Karl Johan Lauring Clausen fra Good Monday

Karl arbejder hos Good Monday som Sales Manager. Good Monday er en platform, som styrer alle de aktiviteter, der måtte vedrøre arbejdskontoret. Karl anbefaler at arbejde i et scale-up fordi man får et tæt bånd til sine kollegaer.

Video 20 af 21 – Casper Rouchmann fra Complyon

Casper har erfaring fra Trustpilot & Templafy og arbejder nu som Head of Marketing hos Complyon. Complyon fokuser på at hjælpe virksomheder med at holde styr på GDPR på tværs af organisationen med et nyudviklet software. Casper mener at hvis man har lysten til at lære og gerne vil skaler sine karriere hurtigt bør man arbejde i et scale-up.

Video 21 af 21 – Oliver Rosendal fra Vinia Media

Oliver er stifter af content marketing bureauet Vinia Media. Vinia media producerer engagerende videoer, livestreaming og fotografering. Oliver mener man skal arbejde i et scale-up, da det på mange måder ikke minder om det typiske 9-17 job.

Vil du arbejde i et scale-up?

Hos Statum er vi specialiserede i at rekruttere salgs-, service- og marketingsspecialister til scale-ups.

Du kan enten tage et kig på de stillinger, vi rekrutterer til og nemt ansøge dem med din LinkedIn profil eller CV. Alternativt kan du oprette en karriereprofil på vores platform, og få besked når der kommer et match.