Job som Customer Success Manager

Customer success management er en videreudvikling af den mere klassiske kundeservice funktion. En Customer Success Manager vil typisk have sin egen kundeportefølje. Målet er, at ens kunder får succes med jeres produkt, og derfor forbliver kunder. Stillingen er meget normal i tech-virksomheder.

Rollen som Customer Success Manager

Rollen som Customer Success Manager adskiller sig fra den almindelig kunderservice stilling, og derfor kræver den også andre kompetencer.

Dybdegående produktkendskab

For at kunne hjælpe kunden bedst muligt er det essentielt at kende sit eget produkt ind og ud. Det kræver derfor en høj indlæringsevne.

Dybdegående kundekendskab

For at kunne give en kunde det de har brug for, er det altafgørende at have en dybt kendskab til deres forretning og behov. Det kræver derfor, at man kan sætte sig i andres sted.

Dybdegående branchekendskab

For at forstå en kundes problem er det en nødvendighed at kunne tilegne sig viden om den generelle branche, deres udfordringer og de konkurrende løsninger på markedet.

Hvorfor arbejde med customer success?

Jeppe har arbejdet med kundeservice og customer success i tre år. Hør hvorfor i denne video.

Job som Customer Success Manager?

Vi rekrutterer for Danmarks hurtigst voksende startup, og du kan komme med på rejsen!

Se ledige stillinger