Styrk jeres employer branding

Personer født efter 1980 kaldes millennials, og de er anderledes indrettet end tidligere generationer. Hvor det tidligere var vigtigt at have et godt, stabilt job, gerne i en anerkendt virksomhed, er det nu arbejdsglæde, udvikling og formål, der er afgørende. De første to giver sig selv, men formål er lidt mere abstrakt. Det kan nemmest beskrives som det, jeres virksomhed er sat i verdenen for – ud over at tjene penge. I skal have et formål, som talenterne kan identificere sig med, og som de vil stå op hver dag for at opnå. Googles formål er: “Organize the world’s information and make it universally accessible and useful” – hvad er jeres?

Employer branding

Det ligger i ordene employer branding, at det handler om at brande sig som arbejdsgiver, men grundlæggende er det at vise, hvorfor I er en god arbejdsplads. I skal sørge for, at potentielle medarbejdere lærer jeres virksomhed at kende, samt synes I virker som et interessant sted at arbejde. Det gør jeres rekruttering nemmere, da I både vil få flere og mere kvalificerede ansøgere.

Markedsfør jeres arbejdsplads

Den moderne HR-medarbejder bruger generelt mere marketing i sit rekrutteringsarbejde, end der blev gjort for bare et år siden. Sociale medier bruges som et centralt led i virksomheders rekruttering og andre klassiske marketing-metoder, som f.eks. Facebookannoncering, bruges også i høj grad. Dette kaldes recruitment marketing og er en fusion mellem de klassiske HR og marketing opgaver. Statum er en recruitment marketing-platform, der giver virksomheder mulighed for at lave employer branding i gennem en Company DNA profil.

Employer branding kan sænke medarbejder turnover med 28%

Opret jeres DNA Ingen binding og første måned er gratis